tirsdag 21. september 2010

Litt pausestrikking innimellom

Nå for tiden tar det hemmelige prosjektet mitt en del tid, men jeg må jo ha litt pausestrikking innimellom. Jeg holder på med Mykeste myke jakke 1 fra Myk Start, jeg strikker den i grå alpakka. Skulle gjerne strikket den i kashmir som det står i oppskriften, men restelageret mitt som bugner over av alpakka sier sitt. Mønsteret er små fletter som går over 2 masker, trenger ikke engang flettepinne! Supert :-) Når jakka en gang blir ferdig kvalifiserer den nok til skapet, det vil si til fremtidig bruk en gang! Jeg har kjøpt noen nydelige knapper fra den fantastiske knappebutikken Snella og Petronella som jeg har lyst til å bruke. Jakken skal strikkes i flere deler som til slutt sys sammen, rygg, venstre og høyre forstykke og armene, dvs 5 deler tilsammen. Jeg har ingen hast med jakka, så jeg strikker litt og litt. Den blir ferdig når den blir ferdig :-)















Jeg har nettopp begynt på noen sokker i Falk som egentlig var tenkt til meg selv. Derimot, etter å ha lagt opp noen (ehemm..) ganske mange masker for mye, så blir de heller til min kjære! 72 masker med vrangbord sier vel sitt.. Han kom også med ønsker om hvordan han ville ha dem. Hælen og tuppen på tåen skal være blå, pluss at han vil ha forbokstaven sin på risten. Han skal selvfølgelig få ønsket sitt oppfylt :-)














(Dette er faktisk de første sokkene jeg strikker som ikke er babysokker, så tiden vil vise hvordan resultatet blir.. Dere skal selvfølgelig få se når de blir ferdige, jeg må jo vise fram de første "store" sokkene jeg skal strikke)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar