søndag 12. september 2010

Hals i alpakka

I dag har jeg gjort ferdig halsen min i Iris alpakka fra Rauma! Her kan dere se garnet! Den er strikket i farge nr 9029, lilla. Garnet er så mykt at det faktisk kan sammenlignes med angora.

 
Jeg la opp 42 masker på pinne 9 med dobbel tråd, og strikket 2 rett og 2 vrang til nøstene er brukt opp. Jeg valgte å pynte opp halsen med knapper, og måtte dermed lage knappehull ca 1-2 cm før jeg felte av (rett over rett og vrang over vrang). Knappene som ble valgt er lilla med helt diskre lilla blondemønster på. De passet kjempefint! Man kan også droppe knapphullene, da er det bare å felle av halsen og sy de to endene mot hverandre.
Halsen ligger veldig fint i halsen siden rillene ligger på langs. Nå gleder jeg meg til det blir skikkelig kaldt ute!

2 kommentarer:

  1. Så fin den halsen ble! Tror jeg skal strikke meg noe lignende, ja. Men du, kan ikke du legge ut bilder av alt du har strikket da? Du har jo laget så mye fint det siste året.

    Fint hespetre forresten. Kanskje vi skal lage klubb: Hespetrærne :D

    SvarSlett
  2. Så fin hals. Enkel og effektfull. :)

    SvarSlett