tirsdag 4. september 2012

Hals i kashmir-luksus

Nå bugner skap og skuffer av babyklær og tepper, så da fant jeg ut at tiden var inne for å strikke noe til meg selv! Etter at jeg fant ut at jeg var gravid, så har jeg bare tenkt "baby-strikke-tanker". Skulle egentlig gjerne fortsatt med det, men det er begrenset hvor mye strikkeklær en kan ha.. Det skal jo faktisk brukes også.






















Uansett, etter litt garnshopping i eget garnlager, så falt valget på Grignacso kashmirgarn. Et lite luksusgarn som har en pris jeg helst vil glemme. Har fra før strikket en liten djevellue i garnet, og vet at det er deilig, varmt og mykt! Fant fort ut at jeg ville strikke en hals til meg selv (kan jo absolutt være god og varm til kommende trilleturer i vinter!). Jeg la opp 50 masker på pinne 4, og strikker riller fram og tilbake. Når jeg har strikket riller, så har jeg alltid slitt med å få kantmasken fin. Det har bestandig blitt "knuter".. Men etter litt leting på nettet fant jeg en kjempegrei forklaring hos Stella Charming Design som går ut på å ha tråden på forsiden av pinnen når man tar første maske løs av. Det går ikke ann å ta feil da. Og se hvor fint det blir! En teknikk som jeg ser at jeg burde lært for leenge siden.   











Da gjenstår vel et par kvelder før halsen blir ferdig, men med kun rillestrikk, så regner jeg med at det går greit unna. 











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar