torsdag 13. september 2012

Et lite oppsamlingsheat


Siden sist blogginnlegg har jeg blitt ferdig med et par småting.. SÅ når jeg ikke greier å somle meg til å blogge etter hvert, så får jeg heller ta et lite oppsamlingsheat. Først ut er kashmirhalsen som endelig er ferdig! Gjett om den ble myk og varm! Jeg brukte et par kvelder på å strikke den ferdig, og "bare" litt over 1 uke på å få den ut på bloggen...






















Hehe, ikke så lett å ta bilder av seg selv, og resultatet blir også deretter!














I snart to år har jeg hatt en liten UFO liggende i skapet, ei lita påbegynt nøstebarntrøye i ull/silke. Hadde strikket neesten opp til halsen, så var jo ikke mye som gjenstod. Nå var virkelig tiden moden for å bli ferdig med den, og når jeg innser at jeg har utsatt det i to år, når den kun tok 2 kvelder å gjøre ferdig, ja DA blir jeg litt småirritert på meg selv.. Men nå er den uansett ferdig og klar til bruk, og godt er det!



















Da jeg hadde bursdag i april var jeg så heldig å få en Husqvarna Viking symaskin fra hele familien min! Sålangt har jeg rukket å bli gode venner med symaskinen, og selv om jeg egentlig ikke har et spesielt forhold til sying, er det veldig artig å ha en egen symaskin! Har brukt noen timer allerede på å lese bruksanvisning og å gjøre meg kjent med vidunderet. Så tiden vil vise om den blir en konkurrent til strikkepinnene ;) 














Mitt første "store" prosjekt har vært å sy et nytt trekk til ei brukt ammepute. Kjøpte et deilig flanellsstoff som jeg brukte, og her er resultatet! (Ingen ser rynkene på venstre side av glidelåsen, sant?) Og med dette lille store prosjektet har jeg også sydd i min første glidelås! Tror nok at mamma er stolt av meg :-)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar