fredag 24. august 2012

Og vips...


Så var ull/silke-kjolen ferdig! Det tok meg en kveld å strikke ferdig forstykket, feste alle trådene og sy på knapper. (Var dessverre ikke like rask med å få den ut på bloggen...) Må si at jeg ble fornøyd med resultatet!




















En kjempegod og varm kjole som lillesnuppa skal få bruke masse i vinter. Min erfaring med hjemmestrikkede klær er at de blir ekstra myke etter en vask, og denne er allerede silkemyk FØR vask. Jeg bare fantaserer om hvordan den blir etter en liten runde med vann og milo! Har sterke mistanker om at denne kjolen fort kan bli en vinner i vinter! Har mellom 60-70 gram igjen med garn, så jeg tror at jeg må tråle nettet for å finne en oppskrift på en bolero som kan passe.














Knappene som jeg valgte har teksten «mammas» og «engel» på, og det er kanskje noen som ser og skjønner hvor jeg har kjøpt dem? Jepp, det er riktig! Snella og petronella! Jeg kjøpte dem for flere år siden, og de har egentlig bare ventet på å komme på det riktige prosjektet. Her følte jeg virkelig at de kom til sin rett, og de er hvertfall synlige. De har så mange kule, søte og annerledes knapper som virkelig kan sprite opp ethvert antrekk! Prisen er kanskje ikke den rimeligste, men til gjengjeld får du knapper som du med stor sannsynlighet blir alene om :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar