lørdag 18. august 2012

Babykjole i ull/silke

Jeg må innrømme at selv om jeg har holdt strikkepinnene varm de siste månedene, så har jeg (med handa på hjertet) ikke kjøpt et eneste garnnøste så langt bak jeg kan huske! I det siste har jeg strikket på et lite sett i Dale babyull (se innlegget under), men av garn som jeg hadde liggende. Da jeg var ferdig med det, ville jeg strikke en liten kjole. Bladde gjennom de oppskriftene jeg hadde, og valget falt på "Smockie" kjole fra Sublime. Enkel glattstrikk/riller og strikkes på pinne 3,5. Dette er en pinnestørrelse som jeg syns er veldig greit å strikke på, for det går virkelig unna!


Sublimegarnet er egentlig et fantastisk garn å strikke med, blading mellom kashmir, silke og babymerinoull. Men siden jeg ikke hadde nok av dette garnet, tok jeg et dypdykk i garnlageret, og der fant jeg Rowen silk wool! Hadde ikke nok av noen av fargene til å strikke kjolen ensfarget, så da ble en liten miks av de tre fargene jeg hadde. Er veldig fornøyd med resultatet sålangt!


Mangler bare å strikke noen riller opp til halsen i tillegg til stroppene.


Sålangt har jeg ikke brukt mange kveldene på kjolen, men nå har det stoppet litt opp.. Om jeg gir den en kveld, så er nok kjolen strikket ferdig, alle tråder festet og knappene sydd i! Plutselig kommer det et ferdig bilde av den her på bloggen :-)

2 kommentarer:

  1. For en nydelig kjole.. den tror jeg kanskje at til og med jeg hadde greid å strikke...

    SvarSlett
  2. Hei tar du strikkeoppdrag fra folk?
    Jeg har en strikkebok med barneklær på gang og lurer på om du kunne hjelpt meg litt i denne sammenheng. 1 plagg eller 5 alt etter hvor mye mulighet du har. Det er luer, gensere, cape, selebukse etc…. Hvis du vil være med så kan det jo være nyttig for både meg og deg om du referere litt til prosjektet på bloggen din. Mail meg på seveve@c2i.net hvis du er intressert. Jeg sender deg tråd og betaler litt for jobben (hvis du ikke vil beholde plagget).

    SvarSlett