lørdag 18. august 2012

Babystrikking

Ja, som dere ser på tittelen, så har det skjedd litt siden sist gang jeg blogget. For i mellomtiden har jeg rukket å få en liten mageboer i magen, ei lita prinsesse som skal komme i midten av oktober! Jeg er nå 7 måneder på vei, og tiden flyr egentlig avgårde. Og da jeg fant ut at jeg var gravid, kom strikkelysten tilbake for fullt! Jeg har jo jobbet ett år i en strikkebutikk i Bergen, og der var det utstilt et nyydelig lite babysett som jeg hadde lyst til å strikke til meg selv. Settet er strikket i Dale babyull, og gjett om jeg har kost meg mens jeg har strikket på det. Det som tok lengst tid var vel egentlig å bestemme seg for knapper, men jeg ble veldig fornøyd med de jeg valgte. Jeg kunne valgt rosa knapper, men vil egentlig at settet skal passe like godt til en eventuell gutt senere! Settet er strikket i 3 mnd, så det blir perfekt til en liten baby midt på vinteren.


Endelig får jeg nå også bruk for de babyklærne som jeg har strikket tidligere, hentesettet (i brunt og hvitt), settet i alpakka og det marineinspirerte settet i Eskimo. Når jeg tenker på den lille prinsessa som skal inn i disse klærne, så går den siste tiden fram mot termin enda saktere...


Vi ser veldig fram til å hente lillesnuppa
hjem fra sykehuset i dette
hjemmestrikkete settet. Det er strikket i
kjønnsnøytrale farger slik at det kan
brukes av begge kjønn. 





God og varm hals i alpakka













I tillegg til alle disse klærne, har vi også fått en forsyning med babyklær fra svigermor. Jakker, bukser og en heldress! Nå har vi rett og slett et luksusproblem, håper bare på en vinter slik at vi får brukt alle klærne. Egentlig er det ingenting jeg har mer lyst til enn å strikke mer babyklær, men haugen er så stor nå at vi egentlig ikke har bruk for mer.. Jakker, bukser, votter, sokker, luer og dresser i alle mulige størrelser ligger klar og venter på det lille nurket vårt!

2 kommentarer:

  1. Velkommen tilbake! Og gratulerer så mye med det lille nurket i magen! Forstår deg veldig godt når det kommer til å strikke babyklær. Om eg nokon gong skulle bli gravid ville nok den ungen hatt så mykje strikkeklær, at han kun måtte gått med heimalaga strikk ;)

    Mykje fint du hadde laga :)

    SvarSlett
  2. så flink du har vært, så mye fint u har laget :)

    SvarSlett