tirsdag 23. november 2010

Adventskalenderen min

Jeg gleder meg skikkelig mye til advent av flere grunner. Her skal dere få høre om èn av de!

Da jeg var lita så sydde mamma en adventskalender til meg og søstrene mine. Hver dag fikk vi en liten ting, det kunne være en sjokolade, en nøkkelring eller kanskje en fin hårklipe? I flere år pakket hun inn 72 pakker, og jeg har virkelig forstått hvor mye arbeid det lå bak det. Vi fikk kalender fast hver dag helt til vi var godt oppi tenårene. Og fra da av, har jeg egentlig savnet det litt.

Men i år har jeg heldigvis en adventskalender igjen! På Norsk Strikkeforum er jeg med på julekalendervenninne, og det innebærer at alle sammen som er med skal lage en adventskalender og sende avgårde. Alle sender en kalender, og alle får en kalender. Men man vet ikke hvem man får kalender fra, det skal være hemmelig. Jeg koste meg masse med å lage kalenderen til min hemmelige venninne, og håper den faller i smak hos henne!

Da jeg hentet min kalender på posten var pappesken pakket inn i julepapir, gjett om jeg måtte le da jeg så det :D Da jeg pakket den ut ramlet det ut 24 små og store, myke og harde og ikke minst spennende pakker! Kjenner at jeg sliter litt med på ikke pakke opp noen pakker før 1. desember.. Må nok også innrømme at jeg har klipet klypt (skrives det sånn?!?) litt på pakkene, uten å bli noe mer klok.. Også har jeg heller ikke skjønt hvem som er min hemmelige venninne, så jeg håper på noen tips i noen av pakkene..

Jeg gleder meg masse til advent i år, og kanskje kommer det et bilde eller to av pakkene etter jeg har åpnet dem ;)

2 kommentarer:

  1. Hei Lisbeth.
    Kalenderen jeg sydde når dere var små, er fremdeles heime og blir hengt opp til hver advent. Kommer du heim i adventtida, får du fortsatt pakke på den... Hilsen mamma.

    SvarSlett
  2. Hei mamma:) Koselig at dåkk stakk innom her! Gled meg allerede tel neste år, da bli det jul heime og den gode gamle adventskalenderen :)

    SvarSlett