fredag 8. oktober 2010

Den lokale godterbutikken

Jeg har funnet en snopebutikk utenom de sjeldne. I går var jeg på åpent lager hos Malsen og mor, og gjett om jeg hadde gledet meg! Hele uka faktisk. Det var mye "godteri" der, og jammen fikk jeg ikke med meg litt garn hjem også ;-)


Jeg kjøpte 4 nøster med Kirkcaldy 3-tråds garn, hvert nøste er på 100 gram. Tror disse nøstene skal bli forvandlet til luer eller kanskje noen votter? Det er visst mange engelske oppskrifter som bruker denne tykkelsen på garnet, så dette kan være mitt spark i rumpen til å prøve meg på noen engelske oppskrifter!



Jeg har store planer om å strikke et sjal til meg selv, som kan varme skuldrene mine til jul! På forhånd hadde jeg plukket ut Shetland Soft, og fargen "Blå blåbærmarmelade". Garnet er nydelig melert som kan passe veldig godt til sjal! Når jeg kom inn i butikken, var det så mange nydelige farger som alle lyste mot meg, at jeg brukte en halvtime på å plukke ut farge.. Jeg endte opp med "Utsikt", og kjøpte 3 nøster. Hvert nøste er på 50 gram, og inneholder 280 meter garn! Tror det skal bli et godt og varmt sjal. Jeg tenker å strikke det på pinne nr 4, da blir det litt luftig og fluffy. Skal selvfølgelig legge ut bilde når jeg er ferdig med det.



Gjett om jeg skal tilbake neste gang de har Åpent lager!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar