fredag 28. september 2012

Hjemmelaget babyuro

De siste dagene har jeg latt strikkepinnene fått en liten pause, og heller laget to små uroer som skal henge over vogga og senga. Jeg hadde lyst på en uro som hadde pynt som hang horisontalt og ikke vertikalt! Fant rett og slett ut at jeg skulle lage det selv etter heller mislykkede forsøk på leting. Var innom en hobbybutikk og kjøpte to plastringer (til begge uroene) med 24 små hull i hver. I tillegg kjøpte jeg meter på meter på meter med silkeband i mange ulike rosanyanser. Som pynt under uroen ble det sommerfugler fra Panduro.

Slik ser vogga ut nå! Klar til å huse ei lita prinsesse.




















Tenkte å legge ut litt bilder av hvordan jeg har lagd begge uroene, i tillegg til hvordan senga ble seende ut med uroen over.

Startet med å "sy" i silkeband i annenhvert hull.
Først en farge...








...så en farge til.









Tvinnet en annen farge rundt i en retning, og en annen
farge i motsatt retning.


























Uroa til senga




















Utsikten til lillevennen som skal ligge i senga














Ble egentlig veldig fornøyd med hvordan sluttresultatet på begge uroene ble, spesielt når det var så enkelt å lage!


4 kommentarer:

  1. Så fin den ble! :) Hva er diameteren på ringene du kjøpte forresten?

    SvarSlett
  2. De ble veldig fine, til inspirasjon. Nå kan prinsessen komme :)

    SvarSlett
  3. flotte og veldig kreativt da

    SvarSlett
  4. Nydelige uroer, og masse lykke til med fødsel og barselperioden. Jeg gleder meg med dere. Stor klem

    SvarSlett