lørdag 26. februar 2011

Strikkepinneglede

Strikkepinneglede!

Nå er det lenge siden forrige innlegg, og siden jeg nettopp har gått til anskaffelse av et nyyydelig Addi strikkepinnesett i bambus, fant jeg ut at tiden var inne for å blogge litt igjen. Jeg har de fleste pinnenestørrelsene i metall, men jeg har fått øyene mine mer og mer opp for bambus strikkepinner. Noen bambuspinner kan være litt "vanskelige" å strikke med, siden de ikke er så glatte som metallpinnene (fra f. eks PT og Sandnesgarn), men disse bambuspinnene var fantastisk gode å strikke med!! Virker som om de er ekstra glatte.

Settet inneholder pinner i størrelse 3,5-8 og tre vaiere i 60 cm, 80 cm og 100 cm. Hvis det er noen som vet hvor man kan få tak i en Addi-vaier på 40 cm, så tar jeg gjerne imot tips ;-) Tror jeg skal kjøpe dobbelt opp med vaiere, så kan jeg bruke flere pinner samtidig.











Jeg har mange strikkeprosjekt liggende, så nå tror jeg at jeg skal bytte ut metallpinnenne med bambuspinner ;) De er en fryd å strikke med!

4 kommentarer:

  1. Oooooh! Så lekre pinner!!! =)
    Har du link til hvor du har handlet dem?

    SvarSlett
  2. Jeg har kjøpt de på jobben min, spesialbestilt fra Sandnesgarn ;) Hvis du spør etter strikkepinnesett fra Addi der de selger Sandnesgarn, så kan de helt sikkert bestille til deg også :)

    SvarSlett
  3. De var lekre : ))

    Takk for ide-heftene :) Torill

    SvarSlett
  4. For et fantastisk lekkert pinne-sett!! Ja, nå skjønner jeg hvor strikkelysta kommer fra :) Er de virkelig glattere enn 'vanlige' bambuspinner? Hmm, ble nysgjerrig nå ja *leer*

    SvarSlett